Anvendelsen af omvendte auktioner i business-ofte stillede spørgsmål

I erhvervslivet er brugen af online ‘e-sourcing’ værktøjer som e-udbud og e-auktioner bliver almindeligt anvendt til at hjælpe købere opnå hurtige omkostningsreduktion. I dette scenario inviteres leverandører til at byde på købers kontrakter enten ved at afgive deres bud online og/eller deltage i en omvendt auktion.

Omkostningsbesparelser kan være betydelige – i gennemsnit 14% og leveringstider for sourcing projekter reduceret med op til 70%.

Nedenfor er de hyppigst stillede spørgsmål om e-sourcing fra business-brugere:

Hvad er e-Sourcing?

e-Sourcing er brugen af internet-teknologi, der anvendes ved at købe fagfolk at finde leverandører og forhandle priser for en bred vifte af varer og tjenesteydelser. Dette omfatter typisk aktiviteter såsom forsyning markedsanalyse, e – udbud, prisforhandlinger (e-auktioner) og kontraktstyring.

Hvad er fordelene ved at bruge e-Sourcing versus standard indkøbsteknikker?

Traditionelt købere sender bud notering de indkøbsregler og invitere leverandørerne til at indsende priser. Denne normal tager uger for alle forslagene om at ankomme før de kan blive analyseret. Hver leverandør sender én bud og har ikke mulighed for at justere hans eller hendes priser som svar på andre bud.

Med brug af eauctions er leverandører inviteret til at byde on-line på en bestemt dag og tid. Med denne proces, udbydere konkurrere mod hinanden i realtid for at vinde købers virksomhed, udbudsprocessen tager timer, i stedet for uger eller måneder.

Hvad er en on-line omvendte auktion (e-auktion)?

Omvendte auktioner er en ideel måde for købere at reducere udgifterne til varer og tjenesteydelser, strømline indkøbsprocessen og øge rentabiliteten.

Processen starter, ved at sende en Invitation til bud til kvalificerede leverandører, som skitserer dine indkøb kravspecifikationer. Leverandører, der kan opfylde kravet om bud mod hinanden under e-onlineauktion. I slutningen af auktionen gør køber kontrakttildelingen, typisk under hensyntagen til de endelige bud og andre ikke-prismæssige faktorer såsom kvalitet og service.

Hvad er en fuldt administreret tjeneste?

En fuldt administreret tjeneste inkorporerer en bruger analyse af dit firma udgifter, passende udvalg af e-auktion kategorier, strategiske kategori mål, leverandør forskning, udvikle lotting strategier, udarbejde Invitation til møre, forvaltning af leverandører, hosting software, uddannelse leverandører (inc helpdesk), styring af hændelsen e-auktion og indlæg anmeld.

Hvad er de typiske besparelser?

Typiske besparelser for direkte råvarer varierer fra 8-23% og Indirects fra 9-45%

Kan jeg styre den e-Sourcing aktivitet ved mig selv?

Ja, for de organisationer, der har deres egne interne program, vi tilbyder licenseret software kun eller ad hoc-støtte til specifikke projekter.

Hvordan har leverandører gavn?

Leverandører fordel på følgende måder:-

En mere retfærdig, mere konkurrencepræget budgivning miljø

Evnen til at benchmark priser på tværs af deres industri

Kortere salgsprocesser

Bredere adgang til potentielle forretningsmuligheder

Har leverandører til at betale noget?

Ingen omkostninger pålægges leverandører for at bruge vores tjenester

Hvilke typer af organisation kan drage fordel af e-sourcing?

Organisationer på tværs af alle brancher drager fordel ved at bruge e-Sourcing til at reducere udgifterne til varer og tjenesteydelser, for at holde sig foran konkurrenterne.

Behøver jeg at acceptere den lavestbydende?

Nej, andre elementer som kvalitet/service kriterier generelt tages i betragtning uden for e-auktion.

Skal min virksomhed integrere alle teknologi i vores eksisterende IT-infrastruktur?

Nej, så længe du har adgang til internettet du er i stand til at bruge vores software. Der er ingen grund til at downloade alle typer af software.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *